Cramer, Colin
Reform der Lehrerbildung und Religionslehrerbildung Stand und Perspektiven aus bildungswissenschaftlicher Sicht
Buch

Based on a comparison between the general educational and the subject-specific discussion on the training of (religion) teachers this article describes potentials and limitations of a subject-specific perspective on teacher training. The discussion on subject-related content and didactics depends on the culture of the subject. It should be more open for the educational discussion in the future. The subject-related discourse should not fall behind the general discourse, for example, in respect of using empirical evidence.


Dieses Medium ist verfügbar. Es kann vorgemerkt oder direkt vor Ort ausgeliehen werden.

Serie / Reihe: Religionslehrerbildung "nach Bologna"

Personen: Cramer, Colin

Schlagwörter: Religionslehrer Lehrerbildung Fachdidaktik Bildungswissenschaft

Interessenkreis: Religionspõdagogik

4865/.67.48 CI

Cramer, Colin:
Reform der Lehrerbildung und Religionslehrerbildung bildung durch US-Spezialisten steht bevor : Stand und Perspektiven aus bildungswissenschaftlicher Sicht / Colin Cramer. - Wird Foltern salonfähig? Zentralamerika: Wiederaufnahme der Polizeiausbildung durch US-Spezialisten steht bevor. - (Religionslehrerbildung "nach Bologna"). - In: Zeitschrift_f³r_Põdagogik_und_Theologie, 66. Jg., 2014, 2, S.179-191

Zugangsnummer: 0000/0668 - Barcode: 90067801
Zeitschriftendienst des Comenius-Institutes - Buch