Lõhnemann, Johannes
Schulbuchforschung interreligi÷s Erfahrungen und Perspektiven
Buch

Based on the research project, "the representation of Christianity in textbooks of countries with an Islamic tradition", the article describes experiences, possibilities and insights in the field of interreligious Textbook Research and Development. Interreligious Textbook Research is of particular relevance in the face of sweeping generalisations, prejudice and stereotypes regarding other religions and cultures ("Islam is like this", "the West is like that") that were, and still are, to be found in school textbooks. Within the project discussions between scholars and education authorities in different countries have taken place. The main results are summarised in a proposal for a series of standards as possible guidelines for author teams and publishers, for education authorities and curriculum planners.


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Serie / Reihe: Inklusive Bildung als evangelische Verantwortung

Personen: Lõhnemann, Johannes

Schlagwörter: Interreligi÷ses Lernen Vorurteil Religionslehrbuch Stereotyp Schulbuchforschung

Interessenkreis: Religionspõdagogik

4076/.78.40 CI

Lõhnemann, Johannes:
Schulbuchforschung interreligi÷s orwürfe gegen "Brot für die Welt" : Erfahrungen und Perspektiven / Johannes Lõhnemann. - Evangelische Sammlung und Diakonisches Werk der EKD diskutieren über Vorwürfe gegen "Brot für die Welt". - (Inklusive Bildung als evangelische Verantwortung). - In: Zeitschrift_f³r_Põdagogik_und_Theologie, 66. Jg., 2014, 1, S.46-54

Zugangsnummer: 0000/0580 - Barcode: 90059001
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