Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 2023/02-03 Organ der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs) und der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie
Zeitschriftenheft

Editorial

- Julia Waldeyer, Marion Händel, Julian Roelle: Advances in Understanding and Fostering the Accuracy of Metacognitive Judgments: Introduction to the Special Issue - Seiten 31-35

Originalarbeiten/Original Articles

- Laura Dörrenbächer-Ulrich, Franziska Perels: Metacognitive Judgment Skills and the Metacognitive Component of Self-Regulated Learning: A Person-Oriented, Multimethod Approach - Seiten 36-48

- Tino Endres, Veit Kubik, Kenneth Koslowski, Florian Hahne, Alexander Renkl: Immediate Learning Benefits of Retrieval Tasks: On the Role of Self-Regulated Relearning, Metacognition, and Motivation - Seiten 49-66

- Marion Händel, Nick Naujoks-Schober, Markus Dresel: Metacognitive Monitoring via Strategies and Judgments
Different Phases, Different Objects - Seiten 67-76

- Emely Hoch, Katharina Fleig, Katharina Scheiter: Can Monitoring Prompts Help to Reduce a Confidence Bias When Learning With Multimedia? - Seiten 77-90

- Kristin Kolloff, Claudia M. Roebers, Florian J. Buehler: 7- and 8-Year-Olds' Struggle With Monitoring: Inaccuracy Persists Despite Feedback - Seiten 91-109

- Anja Prinz-Weiß, Sarah Schiffer, Mailine Strohmaier: The Influence of Learners' Reading-Related Hope or Hopelessness and Recue Instructions on Text Comprehension and Metacomprehension - Seiten 110-122

- Corinna Schuster, Maria Alef, Marcel Mierwald, Nicola Brauch, Marc Stadtler: Metacomprehension in Multiple Document Reading: Can Judgment Accuracy Be Fostered by Generating Twitter-Like Summaries? - Seiten 123-135

- Julia Waldeyer, Julian Roelle: Does Providing External Standards After Keyword Generation Improve Metacomprehension Accuracy and Regulation for High School Students? - Seiten 136-146

Kommentar

- Martine Baars: Understanding and Supporting Metacognitive Monitoring Judgments - A Commentary - Seiten 147-154


Dieses Medium kann nicht entliehen werden.

Weiterführende Informationen


Serie / Reihe: 55. Jahrgang

Standort: RÜD

Schlagwörter: Entwicklungspsychologie Zeitschrift

CL 1800

Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 2023/02-03 : Organ der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs) und der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. - Göttingen : Hogrefe, 2023. - Seiten 31-154. - (55. Jahrgang; Heft 2-3)
00498637-2023-002 Festeinband : EUR 53.00

Zugangsnummer: 00018061
Zeitschriften der Psychologie - Zeitschriftenheft