Kõbisch, David
Performanzorientierte Religionsdidaktik oder: Wie k÷nnen Sch³lerinnen und Sch³ler ³ber religi÷se Handlungen ins Gesprõch kommen?

The performative approach in religious education tries to answer the question of how to talk appropriately about religion with students who - for whatever reason - do not participate in any religious practice and thus lack personal experience to draw upon. Based on the latest statistics about church membership, prayer and the attendance of services in Germany, the article describes religious acts as preconditions for RE, as topics in RE and as aims of RE. In doing so, the author shows why performative methods in RE can be regarded as a specific form of activity-oriented teaching and therefore comply with the standards of general didactics.


Dieses Medium ist verfügbar. Es kann vorgemerkt oder direkt vor Ort ausgeliehen werden.

Personen: Kõbisch, David

Schlagwörter: Handlungsorientierter Unterricht Konfessionslosigkeit Lernaufgabe Performative Religionsdidaktik

Kõbisch, David:
Performanzorientierte Religionsdidaktik : oder: Wie k÷nnen Sch³lerinnen und Sch³ler ³ber religi÷se Handlungen ins Gesprõch kommen? / David Kõbisch, 2014. - S.376-385 : graph. Darst.
Einheitssacht.: Wo steht die Religionsdidaktik?

Zugangsnummer: 2015/1730