Lütze, Frank M.
Begegnungsmöglichkeiten schaffen - der Konfessionsbezug des evangelischen Religionsunterrichts in einem mehrheitlich konfessionslosen Kontext ostdeutsche Perspektiven am Beispiel Sachsens
Zeitschriftenartikel

Protestant religious education is aimed primarily at protestant pupils, but is also open to non-denominational children. New challenges arise, if, as in some instances in eastern Germany, the majority of pupils in religious education are non-denominational - a situation, in which some traditional contents of protestant religious education may cause severe misunderstandings. The article argues, therefore, that protestant religious education should be based not only on a denominational teacher and curriculum, but should also focus on the practice of religion in a specific denominational style. Religious education under these circumstances is sometimes urged to leave the classroom for studying the practice of Christian belief and encountering the plurality of Protestantism.

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2014/3 der Evangelische Erzieher (2014)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Lütze, Frank M.

Schlagwörter: Referat Konfessionslosigkeit Konfessionalität Evangelischer Religionsunterricht Sachsen

Lütze, Frank M.:
Begegnungsmöglichkeiten schaffen - der Konfessionsbezug des evangelischen Religionsunterrichts in einem mehrheitlich konfessionslosen Kontext : ostdeutsche Perspektiven am Beispiel Sachsens / Frank M. Lütze, 2014. - S.283-293 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Konfessionslosigkeit

Zugangsnummer: U-0322301
Religionspädagogik - Zeitschriftenartikel