Schröder, Bernd
Religionslehrerausbildung an der Universität Göttingen - aufs Neue betrachtet
Zeitschriftenartikel

The authors describe recent changes within syllabuses for the formation of RE teachers at Goettingen University. Comparing the data given here with those given by a former report from 2007, readers will be able to reconstruct major changes in the course of study due to the so-called Bologna reform. Like seven years before, the article additionally offers same deepening insights into an opinion poll amongst students regarding their own academic years. Finally, some critical remarks regarding the impact of "Bologna" can be found.

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2014/2 der Evangelische Erzieher (2014)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Schröder, Bernd Fuchs, Monika E.

Schlagwörter: Kompetenzentwicklung Religionslehrer Lehrerausbildung Bologna-Prozess Universität <Göttingen>

Schröder, Bernd:
Religionslehrerausbildung an der Universität Göttingen - aufs Neue betrachtet / Bernd Schröder ; Monika E. Fuchs, 2014. - S.126-134 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Religionslehrerbildung "nach Bologna"

Zugangsnummer: U-0320314
Religionspädagogik - Zeitschriftenartikel