Fischer, Martin
Conchita Wurst im Kontext einer "Öffentlichen Religionspädagogik" subversive Parodie als Bildungsimpuls?
Zeitschriftenartikel

Winning the Eurovision Song Contest in 2014 Conchita Wurst raised questions about sexual identity by both the general public and pupils of Religious Education at schools, thus challenging teachers and academic theology alike. This article examines attitudes of Austrian pupils towards other than heteronormative lives; it outlines the role of theology from a gender-conscious perspective in the context of the latest genetic research; and it discusses the role of public Religious Education in order to bring about a school that values diversity beyond heteronormativity.

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2015/4 der Evangelische Erzieher (2015)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Fischer, Martin Sobreira-Majer, Alfred Garcia

Schlagwörter: Theologie Religionspädagogik Geschlechterrolle Referat Gender Geschlechtsbewußte Erziehung

Fischer, Martin:
Conchita Wurst im Kontext einer "Öffentlichen Religionspädagogik" : subversive Parodie als Bildungsimpuls? / Martin Fischer ; Alfred Garcia Sobreira-Majer, 2015. - S.363-372 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Religionspädagogik und Öffentlichkeit

Zugangsnummer: U-0335402
Zeitschriftenartikel