Käbisch, David
Neu Die Deutungsmacht der eigenen Erfahrung inklusives Lernen in der Wahrnehmung von Religionslehrkräften
Zeitschriftenartikel

Teachers of Religious Education have divergent views on the inclusion of students with special needs in mainstream classrooms. Therefore, a sample of 6 RE teachers were asked for their views on the topic, including their professional self-image and how it affects their attitudes and beliefs about inclusion and social integration at schools. The main objective of the study was to describe the interplay between the teachers' experiences and their power of interpretation ('Deutungsmacht').

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2015/3 der Evangelische Erzieher (2015)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Käbisch, David

Schlagwörter: Selbstverständnis Empirische Untersuchung Einstellung Inklusion Religionslehrer

Käbisch, David:
¬Die¬ Deutungsmacht der eigenen Erfahrung : inklusives Lernen in der Wahrnehmung von Religionslehrkräften / David Käbisch, 2015. - S.248-256 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Inklusion

Zugangsnummer: U-0334236
Zeitschriftenartikel