Deschner, Annette
Exploring religions today a quest for international knowledge transfer within the field of education for religious diversity
Zeitschriftenartikel

Exploring Religions Today für den Religionsunterricht in der Primarstufe ist eine Materialsammlung entwickelt entlang des Bildungsplans und dessen rechtlichen Vorgaben für Wales. Das Material basiert auf den Ergebnissen eines Forschungsprojekts, das die Einstellungen Jugendlicher gegenüber Religion und dem Leben in religiös diversen Gesellschaften erforschte. Der Artikel untersucht die zentralen Ergebnisse des Projekts, analysiert die zugrundeliegenden pädagogischen Prinzipien und beurteilt die Übertragbarkeit auf den Baden-Württembergischen Bildungsplan für evangelische Religionslehre.
The Exploring Religions Today collection of curriculum resources, developed to support the statutory requirements in Wales for religious education in primary schools, was influenced by the findings from a major research project that explored the attitudes of young people toward religion and toward life within religiously diverse societies. The aim of this paper is to explore the key findings that emerged from that research, to analyse the pedagogical principles of these resources and to evaluate the possibilities of applying these to the 2016 curriculum for Protestant religious education in Baden-Württemberg

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2021/1 (2021)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Deschner, Annette Francis, Leslie J. Siôn, Tania ap

Schlagwörter: Religionspädagogik Religionsunterricht Deutschland Curriculum Großbritannien Religiöse Vielfalt Wissenstransfer

Deschner, Annette:
Exploring religions today : a quest for international knowledge transfer within the field of education for religious diversity / Annette Deschner, Leslie J. Francis, Tania ap Siôn, 2021. - Seite 51-60 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) International knowledge transfer in religious education

Zugangsnummer: U-0395087
Zeitschriftenartikel