Käbisch, David
Konfessionslosigkeit als Thema von Lern- und Anwendungsaufgaben fachdidaktische Perspektiven
Zeitschriftenartikel

Identifying appropriate learning tasks can be challenging for religious education teachers in a religiously mixed context: Does the task provide the opportunity for denominational and non-denominational learners to examine religious beliefs from different perspectives? Will the task engage the learners' interest? Does the task relate to real world activities? Discussing these questions, the article offers criteria for designing appropriate learning tasks.

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2014/3 der Evangelische Erzieher (2014)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Käbisch, David

Schlagwörter: Religionsdidaktik Unterrichtsinhalt Evangelischer Religionsunterricht Aufgabenstellung Konfessionslosigkeit

Käbisch, David:
Konfessionslosigkeit als Thema von Lern- und Anwendungsaufgaben : fachdidaktische Perspektiven / David Käbisch, 2014. - S.252-261 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Konfessionslosigkeit

Zugangsnummer: U-0322297
Zeitschriftenartikel