Schröder, Bernd
Neu Konfessionslosigkeit und religiöse Bildung in anderen Religionen und Ländern vergleichende Perspektiven
Zeitschriftenartikel

Non-denominationalism appears as a complex and ambiguous phenomenon. The article offers criteria and develops typological structures in order to characterize the construction of membership and renouncing membership in different world religions (section 1) and to describe religious educational approaches to non-denominationals in different European countries (section 2). Exemplifying this survey there are some details given on dealing with pupils without religious commitment in England and modern Israel (section 3). Summarizing these observations the author marks one major challenge for RE, that is both to respect non-denominationalism and to drag non-denominationals and denominationals into struggling for a suitable interpretation of reality.

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2014/3 der Evangelische Erzieher (2014)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Schröder, Bernd

Schlagwörter: Israel Religiöse Bildung Religionsdidaktik England Internationaler Vergleich Konfessionslosigkeit Vergleichende Religionspädagogik

Schröder, Bernd:
Konfessionslosigkeit und religiöse Bildung in anderen Religionen und Ländern : vergleichende Perspektiven / Bernd Schröder, 2014. - S.223-232 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Konfessionslosigkeit

Zugangsnummer: U-0322294
Zeitschriftenartikel