Weiß, Thomas
Nicht unverständlich - aber unvollständig ein Modell zur Entwicklung von Lernaufgaben zur Förderung eines theologischen Argumentierens im evangelischen Religionsunterricht der gymnasialen Oberstufe
Zeitschriftenartikel

The article is devoted to the subject of Religious Education and the public sphere. Its leading question explores the ability of students of upper secondary school to argue about creation and evolution. Argumentation is understood as one of the key cultural techniques needed in order to participate in the public discourse. Examples are provided that serve as a starting point for a model to foster argumentation in religious education. The article concludes with the thesis that a decisive task of religious education research and practice should be to foster argumentation as a decisive cultural technique for the public discourse.

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2015/4 der Evangelische Erzieher (2015)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Weiß, Thomas

Schlagwörter: Diskurs Öffentlichkeit Evangelischer Religionsunterricht Gymnasiale Oberstufe Argumentationsfähigkeit

Weiß, Thomas:
Nicht unverständlich - aber unvollständig : ein Modell zur Entwicklung von Lernaufgaben zur Förderung eines theologischen Argumentierens im evangelischen Religionsunterricht der gymnasialen Oberstufe / Thomas Weiß, 2015. - S.337-345 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Religionspädagogik und Öffentlichkeit

Zugangsnummer: U-0335398
Zeitschriftenartikel