Kliemann, Peter
Neu Performativer Religionsunterricht? Beobachtungen und Rückfragen aus der Perspektive eines südwestdeutschen Studienseminars
Zeitschriftenartikel

The article is written from the perspective of a German post graduate teacher education institute ("second phase of teacher education") and discusses the implementation of so-called "Performative Religious Education" in German grammar schools. The author compares different types of the performative approach and draws affention to possible misunderstandings and forms of abuse on the way from the theoretical concept to the classroom. The article closes with three proposals for further clarification and research.

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2014/4 der Evangelische Erzieher (2014)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Kliemann, Peter

Schlagwörter: Religionsdidaktik Lehrerbildung Performative Religionsdidaktik

Kliemann, Peter:
Performativer Religionsunterricht? : Beobachtungen und Rückfragen aus der Perspektive eines südwestdeutschen Studienseminars / Peter Kliemann, 2014. - S.366-375 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Wo steht die Religionsdidaktik?

Zugangsnummer: U-0325200
Zeitschriftenartikel