Schröder, Bernd
Neu Religionspädagogik - methodisch profiliert, international, binnendifferenziert
Zeitschriftenartikel

This research report summarizes recent developments in the field of German speaking (theory of) Religious Education, especially along die five methodical sets (empirical, historical, systematic, comparative and didactic) which comprise die toolbox of the discipline. Among them especially die empirical one has seen a revival. The report stresses methodological specialisation, thematical continuity and international networking as die main factors and indicators of an increasing stature of Religious Education within academic Theology.

Enthalten in:
Theologische Literaturzeitung; 2007/7/8 Monatsschrift für das gesamte Gebiet der Theologie und Religionswissenschaft (2007)


Serie / Reihe: Theologische Literaturzeitung

Personen: Schröder, Bernd

Schlagwörter: Geschichte Theologie Religionspädagogik Lernort Religionsdidaktik Wissenschaftstheorie Empirie Systematische Pädagogik Vergleichende Religionspädagogik

Schröder, Bernd:
Religionspädagogik - methodisch profiliert, international, binnendifferenziert / Bernd Schröder, 2007. - Sp.747-762 - (Theologische Literaturzeitung)

Zugangsnummer: U-0233995
Zeitschriftenartikel