Dressler, Bernhard
Religionsunterricht als Werteerziehung? eine Problemanzeige ; Andreas Feige zum 60. Geburtstag
Zeitschriftenartikel

Instructing values is being increasingly regarded as an educational goal of religious teaching. However, the concept of value, which forms the basis of this opinion, is problematic from a sociological, philosophical and a theological point of view, and is last, but not least from an educational perspective, equally problematic. It is only partially possible to target attitudes and opinions towards values and define them as educationally intended. Attitudes and opinions towards values are more likely side-effects of the educational process. Religious education should principally differ from concepts, such as the school subject ?Lebensgestaltung-Ethik-Religionskunde? (LER) in Brandenburg.

Enthalten in:
Zeitschrift für Evangelische Ethik; 2002/4 Kommentare, Studien, Berichte, Dokumentationen, Diskussionen, Rezensionen, Bibliographie (2002)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Evangelische Ethik

Personen: Dressler, Bernhard Feige, Andreas (gefeierte Person)

Schlagwörter: Theologie Religionsunterricht Pädagogik Religion Schulleben Werteerziehung Philosophie Soziologie

Dressler, Bernhard:
Religionsunterricht als Werteerziehung? : eine Problemanzeige ; Andreas Feige zum 60. Geburtstag / Bernhard Dressler, 2002. - S.256-269 - (Zeitschrift für Evangelische Ethik)

Zugangsnummer: U-0185430
Zeitschriftenartikel