Schlag, Thomas
Religiöse Bildung im Raum der Öffentlichkeit - eine bildungstheoretische Skizze in theologischer Perspektive
Zeitschriftenartikel

Religious education can only contribute to current public discourses and indicate its specific relevance for public education if it reflects about its theological perspective and contents. Due to a theological interpretation of the public space as being affected by the idea of God's Holy Spirit, such theological perspective can be seen as a substantial contribution of Religious Education within the public realm and the concrete school context.

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2015/4 der Evangelische Erzieher (2015)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Schlag, Thomas

Schlagwörter: Theologie Religionspädagogik Religiöse Bildung Bildungstheorie Öffentlichkeit

Schlag, Thomas:
Religiöse Bildung im Raum der Öffentlichkeit - eine bildungstheoretische Skizze in theologischer Perspektive / Thomas Schlag, 2015. - S.318-328 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Religionspädagogik und Öffentlichkeit

Zugangsnummer: U-0335396
Zeitschriftenartikel