Kumlehn, Martina
Neu Religiöse 'Suchsprache' und christliche Sprachschule im Spannungsfeld von Übersetzung und Transformation hermeneutisch-didaktische Perspektiven
Zeitschriftenartikel

The article describes the fundamental hermeneutic and didactical conditions - which determine Religious Education in the context of heterogeneous religious attitudes and non-denominationalism. It emphasizes the importance of religious literacy, especially the understanding of the characteristic modes of religious communication in symbols and methaphors. In critical discussion of the question, whether religious language can be translated into secular terms or can be learned as a foreign language, it argues for special forms of transformation and interpretation.

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2014/3 der Evangelische Erzieher (2014)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Kumlehn, Martina

Schlagwörter: Religiöse Sprache Symbol Religionsdidaktik Metapher Hermeneutik Transformation Übersetzung Heterogenität Konfessionslosigkeit

Kumlehn, Martina:
Religiöse 'Suchsprache' und christliche Sprachschule im Spannungsfeld von Übersetzung und Transformation : hermeneutisch-didaktische Perspektiven / Martina Kumlehn, 2014. - S.261-271 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Konfessionslosigkeit

Zugangsnummer: U-0322298
Zeitschriftenartikel