Theo-Web [Elektronische Ressource]; 2022/1
Zeitschrift für Religionspädagogik
Thema des Heftes: Exploring and engaging ambiguity in religious education
Enthaltene Artikel:- Schwarz, Susanne: Ambiguity - in school material
- Schlag, Thomas: Ambiguity, politically: challenges for religious education in times of populism and political polarization
- Roose, Hanna: Den Schlusspunkt setzen
- Meyer, Karlo: Documentation of the symposium "Exploring and engaging ambiguity in religious education" (ISREV 2021)
- Lorenzen, Stefanie: Engaging ambiguity in concepts of religious education
- Exploring and engaging ambiguity in religious education
- Brömssen, Kerstin von: Exploring the concept of ambiguity out from Simone de Beauvoir and Paulo Freire - a lens to contemporary education
- Riegger, Manfred: Familienreligiosität in Vielfalt
- Schreiner, Martin: Hinweise auf aktuelle religionspädagogisch interessante Publikationen
- Deiab, Azyza: Interreligiöses Lernen im französischen Religionsunterricht
- Meyer, Karlo: Scales for measuring ambiguity tolerance in religious and theological fields
- Kaiser, Constanze: Theaterpädagogik als Religionspädagogik?
- Herbst, Jan-Hendrik: Unterrichtsmaterialien als Ort der Ideologieproduktion?
- Domsel, Maike Maria: Wie der Hirte vom Schaf lernen kann
Weiterführende Informationen
Serie / Reihe: Theo-Web 1
Theo-Web [Elektronische Ressource]; 2022/1 : Zeitschrift für Religionspädagogik. - 21, 2022 - (Theo-Web [Elektronische Ressource]; 1)
Zeitschriftenheft