Grunder, Hans-Ulrich
Die Ausbildung von Religionslehrkräften große Vielfalt, fehlender Mainstream, kaum Koordination - und der Vorschlag für eine professionstheoretische Vergewisserung ; ein Kommentar
Zeitschriftenaufsatz

This article offers a review of the seven other articles in this issue, observing a manifold and multilayered, even disparate and uncoordinated and therefore professionally disquieting mixture of approaches, models, possible implementations and realized settings for the training of (religion) teachers in Germany, Austria and Switzerland. Against this backdrop, the author suggests a model of his own concerning the relationship between different locations, shapes and contents in the training of future (religion) teachers, thus hoping to attain more coherence and a stronger focus on core issues of professional development.

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2014/2 der Evangelische Erzieher (2014)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Grunder, Hans-Ulrich

Schlagwörter: Religionslehrer Kommentar Lehrerausbildung Professionalisierung Bologna-Prozess

Grunder, Hans-Ulrich:
¬Die¬ Ausbildung von Religionslehrkräften : große Vielfalt, fehlender Mainstream, kaum Koordination - und der Vorschlag für eine professionstheoretische Vergewisserung ; ein Kommentar / Hans-Ulrich Grunder, 2014. - S.191-201 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Religionslehrerbildung "nach Bologna"

Zugangsnummer: U-0320321
Zeitschriftenaufsatz