Wachowski, Johannes
"Lernen am Leviticus"
Zeitschriftenaufsatz

The article traces the different reception histories of the Book of Leviticus in Judaism and Christianity. By overcoming the ecclesiastical "Antileviticus" (Krochmalnik), the Third Book of Moses gained a new position in theology and church life. Subsequently, the author shows varied ways and contexts in which the "Mitte der Thora" (Zenger) can be made accessible, preached and taught for Christianity.

Enthalten in:
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie; 2015/2 der Evangelische Erzieher (2015)


Serie / Reihe: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie

Personen: Wachowski, Johannes

Schlagwörter: Christentum Judentum Rezeption Christlich-jüdischer Dialog Kulturelles Gedächtnis Levitikus

Wachowski, Johannes:
"Lernen am Leviticus" / Johannes Wachowski, 2015. - S.134-144 - (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie) Tora

Zugangsnummer: U-0331525
Zeitschriftenaufsatz